1 Mayıs 2008 Perşembe

Akademik Yabancı Dil Kursları

Akademik yabancı dil kursları

Günümüzde dünyanın küreselleşmesiyle uluslararası ekonomiler liberalleşmiş, ülkeler arası sınırlar azalmış ve uluslararası dış ticaret ilişkileri yoğunlaşmıştır. Bu gelişmelerle birlikte iletişimi sağlayabilmek adına ortak diller konuşulmaktadır.

Dünyanın en yaygın ortak dili ise İngilizce´dir. İngilizce´nin yanısıra Almanca, Fransızca, İspanyolca, Çince, Japonca ve Arapça´nın da önemleri artmaktadır. Eğer küreselleşen dünyamızda söz sahibi olmak ve küreselleşmenin avantajlarından yararlanmak istiyorsanız bu dillerden en az birini iyi bir seviyede konuşmanız gerekir. Küreselleşmenin avantajları ise uluslararası kariyer gelişim ve eğitim imkânları sağlamasında ve yurtdışı iş ilişkilerini kolaylaştırmasında gizlidir.

Bununla birlikte günümüzde iş dünyasında yurtdışı deneyimleri büyük rol oynamakta. Yabancı dil konuşabilen ve yurtdışı tecrübesine sahip olan elemanların iş dünyasındaki rekabet gücü daha yüksek. Yabancı dil bilgileri diş ticaret, sosyal bilimler, siyasi bilimler, arkeoloji, mühendislik, ekonomi, tarih-kültür ve turizm bölümlerinde okuyan öğrencilerin kariyer gelişimine büyük katkı sağlayacaktır.

Yabancı dil bilgilerinizi geliştirmenin en etkin yolu ise yabancı dil kurslarında eğitim görmenizden geçer. Eğer Üniversite öğrencisiyseniz Üniversitenizin sunduğu yabancı dil kurslarından yararlanabilirsiniz. Akademik alanda yabancı dil kursu veren kurumlardan bir kaçı şunlardır:

· ODTÜ Yabancı Diller Yüksek Okulu
· Maltepe Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi
· Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı dil yüksek okulu
· Trakya Üniversitesi Sürekli Eğtim Merkezi
· Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Öğretim Merkezi
· Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Dil Kursları
· Ankara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu
· Akdenz Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi
· Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi
· Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu
· stanbul Üniversitesi Dil Merkezi
· İnönü Üniversitesi Almanca ve Fransızca Kursu

Ayrıca Üniversitelerin Erasmus ve Sokrates uygulamalarıyla öğrenci değişim programlarından yararlanarak yurtdışında yabancı dil bilgilerinizi geliştirebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Üniversitenize danışın.

Hiç yorum yok:

Haberler